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Koossery Technology

Applicative Service Center

Our software factory is based on the open source platform NOVAFORGETM (http://forge.ow2.org/projects/novaforge/ ), platform whose leader is BULL Company. This platform allows us to address the different phases of the project :

  • Definition and management of the requirements (precision of the needs through workshops)
  • Conception
  • Settings/Developments
  • Tests on our internal platforms
  • Delivery in UAT to the customer

We are organized into Back-Office and Front-Office.

Our front-office's role is to provide outreach engineers who will work solely in the different entities of our customers, in close collaboration with their internal teams (functional and technical). It consists generally to define the projects’ framing, define the solutions’ architectures, ensure the translation of functional specifications into technical specifications, do the most critical developments, ensure the interface with the teams in our back-office for classical developments, ensure the delivery and integration of deliverables, ensure skills transfer to the customer’s teams.

Our back-office consists of our Developments and Applicative Maintenances Center.
Its role is to support, as a unit of work, the realization of the identified development volumes, that for projects that can be outsourced as fixed-price or outsourced time and materials.

Le mantra de notre stratégie de prise en charge des projets forfait de nos client est "Livrable, Livrable de qualité".
Dès l'initialisation du projet et la mise en place de sa gouvernance, un Architecte Senior de proximité est désigné comme interface entre les équipes (techniques et Fonctionnels) du client et nos équipes du back-Office. Cheville ouvrière du succès du projet, il navigue entre régie chez le client et qualification des livrables fournis par le back office.
Après l'étude faisabilité du projet, il est segmenté en jalons devant durer deux à trois mois, et donnant lieu à des modules fonctionnels bien définis et qui apportent une valeur ajoutée réelle aux utilisateurs. Pour chaque jalon, nous adoptons la chaîne:
- Design en back-office/validation du Design par les équipes Client
- Implémentation en back-office (en montrant l'évolution au client à travers la plateforme collaborative)
- Tests sur nos plateformes
- Déploiement sur la plateforme d'UAT du client
- Correction de tous les retours client
- Aide au Déploiement sur la plateforme de production du client
La conduite de changement se fait tout au long du cycle.
L'objectif est la livraison dans les temps d'un module fonctionnel utiles aux métiers et acceptés par eux.

Service organization into phases

For each TMA application that is entrusted to us, our services are grouped into the following phases:

- Initialization and acquisition phase:

o acquire the specific functional and technical knowledge of each relevant application, sources, documentation and historical anomalies to be able to provide corrective and/or ongoing maintenance for the application.

- Operational phase:

o the corrective maintenance

o the ongoing maintenance: impact study then realization

o the adaptive maintenance: impact study then realization

- reversibility phase

- advisory and expertise actions on the functional or technical axes
Prise en charge Régie
Nous distinguons 2 modes de régie:
- La régie externalisée complètement dans notre back-office; les développements se passent sur les serveurs de source du client, nous mettons à disposition tous les équipements nécessaires et des équipes compétentes.
- La full régie, in situ chez le client. Nos ingénieurs malgré tout bénéficient de notre back-office: ils peuvent faire appel au centre pour un problème spécifique que le projet du client rencontre.

Mode of intervention

Support in the development of your SI: 3 modes of intervention
  1. Packages / Service Center in our local
  2. Service Center in Régie
  3. Technical Assistance Unit

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